Thursday, March 24, 2011

The End.

We laughed we cried, we won we failed 
we've seen the walls of the seaside jail. 
From serious dinners to silly pranks 
some were winners ,and some were skanks. 
The town was alive as he announced the cabs 
as was the house full of female jabs.
Countless tears and beers that were logged
beside the toilets that were clogged. 
Romances made way, amongst the fights 
some that were long, others one night. 
Many messages were sent through our wise quacking phone, 
For those it pertained to, the red whistle was blown. 
Bedroom furniture, that was rearranged 
due to arguments, that never change. 
Facial jewelry and a year of fame. 
spurring up many "yo, you changed." 
Will the fighting go on forever ? 
Trust no bitch, trust her never. 
Will there be more testosterone ridden, sunny days 
Hair cuts that fade, tans that are sprayed. 
For now our skin, brains, and oreos are fried. 
But if we continue, TRUST we will bring you along for the ride…we will bring you along for the ride. 
Peace for now
                                               
                                                      -Vinny ....on behalf of my orange friends.


118 comments:

  1. That is so cool, I am watching the Fanale right now. That must be so hard to leave after all the fun in the summer. Do you guys get together and hang out every so often when your not filming?

    ReplyDelete
  2. really good poem! best season yet! :)

    ReplyDelete
  3. well said vincenzo

    ReplyDelete
  4. i don't want to be anonymous, but i don't have an account. haha. i love you're mind vinny. (: keep it up <3

    ReplyDelete
  5. LOL best poem, loveee vinny <3

    ReplyDelete
  6. Simply Perfect.

    ReplyDelete
  7. that is some deep shit ..looooove vinny<33

    ReplyDelete
  8. Damn this was actually really good. Ya got skillz brah!

    ReplyDelete
  9. this is hilarious. another reason why i love you.

    ReplyDelete
  10. When's the reunion? N I hope ur comin back this summer

    ReplyDelete
  11. this completed my life.♥

    ReplyDelete
  12. Funny but sad! Thursday nights I can no longer stare at Vinnys fine assss :( #thatsaproblem hahahahah

    ReplyDelete
  13. I'm impressed! haha
    well said! LOL

    ReplyDelete
  14. Who knew he was such a good poet?!
    Amazing!
    Love it!

    ReplyDelete
  15. At first this was just cute and silly, not well written, then it turned into something thought-out and meaningful. I think that's sweet. Well-executed Vin. You're a hell of a guy.

    ReplyDelete
  16. I love reading your blogs. It sucks now that the season is over. You have always been my favorite. Love you Vinny!!

    ReplyDelete
  17. thats awesome. would deff b better to see you do it in person, it would sound baddd fer sure
    (:

    ReplyDelete
  18. That about sums stuff up don't it!? Love itt <3xoxo !!

    ReplyDelete
  19. LOVE it! I'm going to miss your sweet face Vinny :)

    ReplyDelete
  20. Yeaah buddy! that's what you call a poem.

    ReplyDelete
  21. Oh Vinny, you're lucky you are cute because your grammar is atrocious.

    ReplyDelete
  22. this is great :), well said. i loved this season!!! you all are hot!

    ReplyDelete
  23. Well written, :]
    Im not gonna miss watching the ron&sam show! I will however miss everyone else!

    ReplyDelete
  24. I Loved It. YU BETTER COME BACK NEXT YEAR sence thats the only way i can see yu lol. Ur So Frickin Cute :))) COME BACK XoXo <3

    ReplyDelete
  25. Totally sad I wont see your face every thursday!!!!You are definetly a factor in why I watch the shore. You were by far the man this summer....Seen a mean side of you, but not with sexy behind it. Have a good one, see ya next summer.

    ReplyDelete
  26. Vinny you are such a sweet heart, and very DEEP!!!! i enjoyed gettin to know you guys this season!!!! hope to see ya next SEASON!!!! have a GOOD TIME VINNY... BTW loved your black and guido video

    ReplyDelete
  27. vinny this is amazing im truly sad that this seasons over love you cant wait for next season <3 ciao bello

    ReplyDelete
  28. Well written. My Thursday nights will be lonely without you guys to look forward to. You are a wonderful writer! My friends and I made a video as our tribute to you called THE JEWSEY SHORE---check it out, pass it along and tell me what you think! http://www.youtube.com/watch?v=pqNV8eQzb7E

    *I play Snooki<3

    ReplyDelete
  29. watch Vinny on RJ Berger <3 love you vinny sweet poem u rule! love bunny

    ReplyDelete
  30. MISS KARA DEE BAKERMarch 24, 2011 at 8:38 PM

    I SAY TRUST NO DOG OR PLAYER ! WAS DIGGIN IT TILL U HAVE TO SAY TRUST NO BITCH CAN SAY THE SAME ABOUT YOU N YOU N YOU N YOU ! SO TRUST NOONE N THE WORLD WOULD B BETTER !

    ReplyDelete
  31. awww vinny that is soo touching :) <3

    ReplyDelete
  32. I love you Vin : ) awesome season!

    ReplyDelete
  33. I want to join the house for just one night so badly! You guys are a freakin blast! If I stayed a second night, id have to drop kick sammy though! ;)

    ReplyDelete
  34. lol . love this poem haha

    ReplyDelete
  35. Love it! You've got skill!

    ReplyDelete
  36. Really liked it,you may have a talent ;-)
    can't wait to see you next season!

    ReplyDelete
  37. loved it! gonna miss you guys so much the jersey shore fam becomes part of my fam every thursday. theres something about each and every one of you that just make the viewers feel like they belong. no other show ever has had this sort connection with the public. take care, stay safe and cant wait for another great season.

    ReplyDelete
  38. Damn I love reading ur work...why cause u are smart and have a great sense of humor that shines through your blogs...well said

    ReplyDelete
  39. Nicely Said...From Marta and Frank...

    ReplyDelete
  40. Well put the kid has talent ;)

    ReplyDelete
  41. i love this website, you write some of the craziest shit!

    ReplyDelete
  42. Sexy and smart. #vinning

    Love you, Call me.

    P.S.... I'm Dominican ;)

    ReplyDelete
  43. Love it, very meaningful. It's great when you have great friends & great memories . Just hope you guys continue ... love to laugh at da shit you & Pauly say!

    ReplyDelete
  44. it physically hurts to watch/read/do anything that has to do with you, Vinny. seriously, do you have to be so cute?

    ReplyDelete
  45. All I know is....I bedda be seeing ya'll next year. That's all I know. Like....ya'll bedda be filmin your episodes right now. Matter of fact...send me some tickets to Jersey Shore. Lol

    ReplyDelete
  46. The background is dope shit vin

    ReplyDelete
  47. Damn Boy you an amazing writer too?You killing me bro,but i'll die a peaceful death so it's cool!

    ReplyDelete
  48. Ho appena finito di guardare la finale. Devo confessare che io vedo la serie solo per vedere. hai rubato il mio respiro... :)

    p.D. mia madre è siciliana anche

    ReplyDelete
  49. Touching :) Love you vinny! i knew you were a sweetheart!

    ReplyDelete
  50. "Invention, my dear friends, is 93% perspiration, 6% electricity, 4% evaporation, and 2% butterscotch ripple." Willy Wonka
    ...Delicious!!!!

    ReplyDelete
  51. Very nice! You're very good with words.

    ReplyDelete
  52. COME TO TEMPLE UNIVERSITY AND PARTY WITH MY SEXY FRIENDSSS GRENADE FREEE ZONE I PROMISE :)

    ReplyDelete
  53. cute :( omg what am i gonna look foward to every thursday now lol

    ReplyDelete
  54. Can't wait untill the next season!!!

    ReplyDelete
  55. Awesome... Well said Vin. I'm already looking forward to next season! Keep it real!

    ReplyDelete
  56. well written my friend, well written. need I say more?

    ReplyDelete
  57. Yep, that pretty much sums it up! I just started watching Jersey Shore and got totally sucked into the craziness. I have to say the linguist/anthropologist in me loves the vernacular and ethnology of your show. Oh yeah, I also love the muscles, tans, and hair! Can't wait to see what happens in Italy. I wonder what the Europeans will think of yas??? Good luck. Stay cool.

    ReplyDelete
  58. well the summers here again so u better get ready to go back to jersey and start partin again

    ReplyDelete
  59. Vinny, you're my favorit character and I'll hope you and the rest of the cast will continue with this show, when I read you're blog I'm seeing my life in another perspective, It's actually quite cool since that not really happends in other occasions, like when I'm in school and all that shit.

    Well, This is probaly not making any sense at all to you, but ye whateva'. Keep it real as you always do, greetings from Sweden.

    Peace!

    ReplyDelete
  60. Vinny, I've read all your blogs, and there all really great. I know you probably get tons of fans everyday telling you how much they "love" you, and/or are your biggest fan. I'm not going to do that. No creeper shit intended, but your a hell of a writer. Your shit makes sense, and others can relate to it. Keep writing, you've got a knack for it.

    ReplyDelete
  61. Could you switch it to "pickles" are fried instead of oreos? Sounds better and gives a quick reminder of Snooki.
    p.s. For the all the girls, mothers, grandmothers out there, show as much respect for women as you can. The world is watching you.

    ReplyDelete
  62. cute. really nice! :)

    ReplyDelete
  63. First time I have ever watched Jersey Shore and I love it. It makes me miss home. Love the poem. It definitely sums up the season.

    ReplyDelete
  64. Follow me on Twitter...@ASav024

    <3

    ReplyDelete
  65. "Bedroom furniture, that was rearranged
    due to arguments, that never change."

    lmao xD....nice poem Vin!

    ReplyDelete
  66. Okay, just found your blog and had to laugh at your background.. typical-haha. Its nice to see you doing this, instead of saying 5 words on twitter. Keep it up :)

    ReplyDelete
  67. A fans view


    The Beginning

    We seen a commercial of the Jersey Tales
    We wouldn't know if it would start or end so well.
    From beginning to end , we chose our favorites.
    Who would we love to smush or buy expensive chocolates.
    The anticipation we had during each week grew and grew.
    Simply to watch the boys and girls fist pump in a venue .
    Fight, laugh, & love each other while eating a feast.
    Blunt and funny, was when MVP called out a beast.
    GTL wasn't known until it was aired.
    I declare that obesity problems in the U.S. will be repaired.
    Pretty but ugly, Ugly but pretty
    These were the common words that the girls were called
    I still liked them all, even if Snooki didn’t have any hair , yes I mean bald .
    Jenni and Sam were cuties, Personalities that could be feisty but bubbly even if the day was very droopy.
    Angelina was apart of this epic show, even though her face was like an upper right blow

    I enjoyed getting to know the jersey shore's nonsense
    But I would still like to wild out with you guys, if that makes any senses
    I'm not trying to be a dick rider, but this show is addicting like hard cider
    Whoever takes a look, and maybe reads, sorry I haven’t revised
    But I am @dtothalow, that's my disguised

    ReplyDelete
  68. Thats good Vin...hope you keep blogging. I love to read what you write. It will be interesting to see where all of you end up. Best of luck to all...not too many people get the opportunities you guys did. And you were great on RJ. Hope to see you on the screen more. I will be looking for you! (not in a stalker way but in an entertainment way) :) Ps....keep Sea Biscuit to yourself more often. Be more selective. You are more interesting and attractive than you realize. It's QUALITY...NOT QUANTITY Babe. Remember that.

    ReplyDelete
  69. http://www.youtube.com/watch?v=N_fD6OqIaS8&feature=related

    ReplyDelete
  70. Vinny check out this link. It's a video a film about idiots in staten island lol check it out
    http://www.youtube.com/watch?v=N_fD6OqIaS8&feature=related

    ReplyDelete
  71. You really are a deep pale Guido :))

    ReplyDelete
  72. its TSHIRT time vinny!!!!! hehe

    ReplyDelete
  73. That's pretty good Vinny. Read my bloggg!!xoxox

    ReplyDelete
  74. So good!!
    <3
    -Jaclyn S.

    ReplyDelete
  75. "Bedroom furniture, that was rearranged
    due to arguments, that never change" love it! Hope Italy is different no more Sammi n Ron! ppppleease Have fun!

    ReplyDelete
  76. love this!!! lol !!=]

    http://casejsnook.blogspot.com/

    ReplyDelete
  77. Literary Genius! Loving it. You're a black horse Vinny ;) and my favourite from Jersey Shore xxxx

    ReplyDelete
  78. deeep shit man ;) great tho !

    ReplyDelete
  79. baby i will run away with you and all this past lets leave it behind we're still young you know lets live life =)

    ReplyDelete
  80. Good rhyming and relating. Love jersey shore!

    ReplyDelete
  81. Im Nicole Kelly from New Jersey . PLEASE MARRY ME ! love this & love you ( :

    ReplyDelete
  82. LOVES <3 HAHAHAH! Im sorry Nicole kelly, BUT he is going to marry me LOL.. jk

    ReplyDelete
  83. so touching for reals u are my fav Vinny i wish we could coudle

    ReplyDelete
  84. I knew you were the smartest one in Jersey Shore but this is REALLY REALLY GOOOOOOD!!!!!!

    ReplyDelete
  85. Hey I have this pic In my bedroom, anyways.... couldn't have said it better myself!!!

    ReplyDelete
  86. its really good :)
    keep it up your doing really well:D

    ReplyDelete
  87. There was a girl named Snooki
    her ass looked like an old ladies patuki.
    She manipulated and lied
    but got away with it - 'cause of her size.

    She was the loosest goose in the house
    but dared to point the finger at Angelina's snout.
    Snooki is tedium, Snooki IS the skank

    She began the show as a sloppy ho
    Then all of a sudden, she is the queen of the show???

    Oh please.

    ReplyDelete
  88. That was cheesy as fuck. I can't believe you have (self-hating female)fans let alone a dumb-ass blog LOL!!

    ReplyDelete
  89. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  90. I love to write and I blog about my world (which is not as much fun as yours) but I have to be honest and say that I never took you seriously until I realized that you are a writer and you had a 3.9 GPA in College (impressive). I would love to read more of your work, maybe something that doesn't have the theme of your Jersey Shore experiences. Who are you really? Besides Vinny from Jersey Shore, why should we care about what you have to say when we can watch your show? I know you are more talented than to write about double standards and high school type experiences, you have an incredible use of words and it is engaging to the reader, but show us more of your life outside of the Shore.

    ReplyDelete
  91. Vinny, you are my favorite person on the show and this shows why. Not only do you know how to show the world who you are, what your personality is like, and how to have fun, but you are also very intelligent and it is evident in your blog. It seems like you have got it all! You are cute, smart AND fun! It's good to see you out there representin' us nerds at heart that like to let loose and have a little fun too! You may be the youngest on the show, but you are also by far the wisest! I saw your 90210 performance, and I must give you credit! Maybe it's time to persue that acting career!

    I know this is lame to put on here, but if you followed me on twitter (@jpatss) that would pretty much make my life complete! :D

    ReplyDelete
  92. vinny, you are absolutely wonderful with words, you should really think about writing a book. i would imagine you have enough of a bankroll to be able to do this at your leisure without worring about bills. i would be an avid reader! good luck

    ReplyDelete
  93. I honestly thought this was beautiful. I love poetry and I think you should write more. :)

    ~Gabby

    ReplyDelete
  94. Many messages swtor credits were sent through our wise quacking phone,
    For those it pertained to, the red whistle was blown.
    Bedroom furniture, that was rearranged
    due to arguments, buy swtor credits that never change.
    Facial jewelry and a year of fame.
    spurring up many "yo, you changed."
    Will the fighting go on forever ?

    ReplyDelete